ВСТАНОВЛЕННЯ ДАТЧИКІВ ПАЛИВА
Правильне встановлення датчиків палива
Встановлення датчиків палива для контролю стало невід'ємною частиною впровадження систем GPS моніторингу. Встановлення датчиків палива Сьогодні недостатньо бачити місце розташування транспортного засобу та його маршрут. У GPS моніторингу потрібний контроль за витратою палива. У наших попередніх публікаціях ми розповідали, що паливо можна контролювати кількома способами, такими як нормативний контроль, контроль витрати, контроль рівня, контроль через шину.
При цьому найпопулярнішим є контроль рівня палива. Цей метод є найбільш інформативним. За допомогою датчиків рівня палива ви бачите кількість палива в баку в реальному часі, витрата палива за період часу, середня витрата по кілометражу, або мотогодин, а також всі заправки та зливи палива.
Як ми раніше розповідали вам, датчики рівня палива бувають провідні та бездротові. Точність та гарантія у них однакові, відмінність лише у вартості. В В однобакової машині встановлюється один датчик палива, а двухбакової відповідно два датчика.
Для того, щоб ви могли з достатньою точністю стежити за витратою палива, встановлення датчиків палива має бути правильним. Зазвичай датчики рівня палива встановлюються верхній стінці паливного бака. Однак, є нюанс!
Поверхня палива всередині бака відчуває коливання у процесі руху, розгонів, гальмування та поворотів. У вантажних автомобілях ці коливання не дуже великі, через те, що автомобіль рухається трасами і в баках найчастіше є перегородки, що гасять хвилі.
А ось у трактори, екскаватори, різна спецтехніка зазнає сильних нахилів корпусу при роботі.
Через це датчики палива потрібно встановлювати наскільки можна в геометричному центрі верхньої стінки бака. В цьому місці
коливання рівня палива мінімальні.
Як аналогію можна розглянути вітрильну яхту. Яхта майже завжди розгойдується на хвилях, але "найспокійніше" місце, це центральна частина яхти. Ніс і корми розгойдуються набагато сильніше.
Але саме у різній спецтехніці виникають ситуації, коли місце для найкращої установки датчика палива важкодоступне.
Типовий приклад – найпопулярніший трактор МТЗ. Верхні поверхні паливних баків приховані. Є два способи дістатися до них. Але результат буде різним.
При простому способі датчики можна встановити на обох баках трактора, але вони не будуть центром баків. При більш складному способі потрібно демонтаж баків, зате датчики палива можна встановити в найкращих місцях - по центру верхніх стінок баків.
У чому буде відмінність? При нахилах корпусу трактора паливо в баку плескається. Датчик палива відображає це як нескінченні помилкові сливи та заправки. Звичайно, коли трактор зупиниться та поверхня палива заспокоїться, датчик покаже правильну кількість палива. Але контроль при роботі трактора буде дуже ускладнений, при цьому доведеться розбиратися з хибними зливами та заправками.
Висновок такий. Краще витратити більше зусиль та часу та демонтувати паливний бак для того, щоб встановити датчик у найбільш підходящому місці. Це на роки спростить вам контроль за витрачанням палива і, зрештою, призведе до економії коштів.