Вода в паливному баку

Вода в паливному баку - прихована загроза

Звідки береться вода в паливному баку і чи є в цьому загроза для паливної системи? У дизельному паливі, яке живить ваш двигун, завжди є деяка кількість води.

Звідки вода? Прийнято вважати, що відразу після виробництва паливо не містить в собі воду, але в подальшому, при зберіганні і транспортуванні, її набуває. Дизельне паливо перевозиться і зберігається в ємностях, обсяг яких досягає тисяч літрів. Стінки таких ємностей, остигаючи вночі після спекотного дня, накопичують конденсат, тобто воду. Потім, нагріваючись вдень, передають цю вологу паливу. Кількість конденсату, що виникає всередині паливної ємності, збільшується в міру того, як зменшується кількість палива. Адже витрачене паливо заміщається повітрям, а він завжди містить вологу. Вода має більш високу щільність, ніж паливо (важче його), тому завжди скупчується на дні цистерни.

На АЗС зазвичай паркан палива ніколи не йде з дна. Паливо закачується споживачеві, починаючи з деякого рівня. Все, що нижче цього рівня, називається «невибіраемим залишком». Це вже не паливо, а суміш палива, бруду, домішок і води. У цьому невибіраемом залишку накопичується і так звана «підтоварна вода». Періодично великі ємності потрібно чистити - повністю осушувати і прибирати з дня бруд і підтоварної воду. У великих ємностях на дні може бути до 35 см води. Якщо на дні цистерни є зливний кран, весь бруд злити через нього не вдасться - вона занадто густа, до того ж з домішкою твердих і великих частинок. Для очищення великих ємностей є спеціальні методи - механічні та ручні. Для паливних баків є спеціальні присадки-дегідратори (див. Фото).

Вода в паливному баку видаляється спеціальною присадкою - дегідратором

Прихована загроза. Вода в цистернах з паливом, це одне, а вода в паливних баках, це зовсім інше. Вона може з'явитися в баках через конденсат, а також потрапляє під час заправки разом з паливом, якщо працівники АЗС не дали палива відстоятися. Паливо, яке надходить в двигун, заміщається в баку атмосферним повітрям. У дощову погоду повітря містить багато вологи, яка потрапляє всередину паливного бака.

Вночі, при зниженні температури, з повітря всередині бака конденсується вода, яка спочатку осідає на холодних стінках бака, а потім стікає в паливо. Ви вже знаєте, що вода важче палива, тому вона завжди знаходиться на дні. Але проблема в тому, що вона нікуди звідти не дівається, а кількість її може тільки збільшуватися. Яку небезпеку для паливної системи це несе?

Навіть найменша крапля води в паливній системі може спровокувати корозію.

Відокремилися частинки іржі можуть звузити поперечний переріз паливопроводу і порушити роботи всієї паливної системи.

Частинки іржі, звичайно, затримаються паливним фільтром, але вода пройде через фільтр безперешкодно і викличе корозію в наступних за фільтром вузлах.

Краплі води, що потрапили в камеру згоряння порушують процес горіння палива, при цьому відбувається змивання масляної плівки зі стінок циліндра. Тертя збільшується і як наслідок виникає підвищений знос.

Вода, навіть знаходиться на дні паливного бака, розчиняє частину корисних присадок, змінюючи властивості палива і погіршуючи його характеристики.

Взимку вода в паливній системі замерзає. Лід закупорює трубопроводи, карбюратор, форсунки і паливний насос. Двигуна або заведеться, або буде глухнути і працювати з перебоями. Якщо двигун замерз таким чином, то запустити його можна буде лише після тривалого прогріву.

Вода в паливному баку та GPS моніторинг. Наявність води в паливному баку не проявляється відразу і явно, вона завдає повільний шкоду. Коли в автомобілі встановлена ​​система GPS моніторингу та контролю палива, в ряді випадків ви можете дізнатися про воду в баку раніше, ніж вона завдасть шкоди паливній системі. Датчики рівня палива, які ми застосовуємо, являють собою зонд, який проходить від верхньої стінки бака до самого низу, не доходять до дна приблизно на 1 -2 см.

Ви вже знаєте, що на дні завжди є деяка кількість більш важкою, ніж паливо. У міру того, як кількість води в баку буде збільшуватися, в якийсь момент вода почне стосуватися нижнього зрізу зонда датчика рівня палива. Як правило, це буде відбуватися під час руху, при розгонах, гальмуваннях, поворотах, спусках і підйомах, коли паливо в баку і вода на його дні коливаються.

Також подібна проблема є в будівельній техніці, що відчуває струсу, вібрації і нахили корпусу при роботі. Вода в паливному баку має зовсім іншу діелектричну проникність, ніж дизельне паливо (спрощено можна сказати, що паливо ізолятор, а вода провідник. Коли вода стосується датчика, вона його замикає. Для датчика це не шкідливо, але його свідчення в момент замикання «зашкалюють» . Якщо ніяких технічних несправностей в датчику немає, то можна припустити, що в баку зібралося на дні багато води. Зливати цей залишок з дна потрібно мінімум раз на рік.

Якщо ви володієте вантажними автомобілями, дорожньо-будівельної та сільськогосподарської технікою і замислюєтеся над питаннями правильної експлуатації техніки і оптимального витрачання палива, зателефонуйте, або напишіть нам - ми відповімо на будь-які питання по GPS моніторингу та контролю палива.

Більше корисної та пізнавальної інформації про GPS моніторингу читайте тут.