Витрата палива по GPS
Середня витрата палива по GPS моніторингу
У цій статті ми розповімо, як обчислюється середня витрата палива по GPS даними. А в кінці статті ви прочитаєте кілька цікавих фактів, про які ви напевно не знали. Ми вже багато розповідали вам про способи контролю палива в GPS моніторингу. Отже, середня витрата палива - що це таке. Двигун автомобіля під час руху споживає паливо, і витрата постійно змінюється в залежності від швидкості, навантаження, стилю їзди і інших чинників.
Це називається миттєву витрату палива. Практичною цінністю ця інформація не має, тому, як правило, в GPS моніторингу ми її не відображаємо. Набагато більш корисною є інформація про середню витрату палива. Як правило, середня витрата вважається на 100 км для легкових і вантажних машин, автобусів. Однак для спецтехніки використовується інший середня витрата - витрата на 1 мотогодина, тобто скільки палива споживає двигун за годину роботи.
Витрата по Напрацювання застосовується в тракторах, екскаваторах, комбайнах, автокранах, бетоновозами та іншої техніки, де двигун активно споживає паливо без руху. Також витрата пального на годину застосовується в морських і річкових суднах, а також літаках і вертольотах.
Подивіться на приклад. На цій машині встановлено GPS трекер і цифровий датчик рівня палива в баку. Ми бачимо дві цифри середньої витрати - «загальний» і «в поїздках». Що це означає? Так як система GPS моніторингу легко визначає, рухається машина, чи ні, чи включений її двигун, то окремо обчислюється витрата в русі (в поїздках) і витрата в русі + витрата на місці (загальний). Ви бачите, що цифри трохи відрізняються, так і повинно бути.
Загальний витрата трохи менше, адже в нього входить і дуже малі витрати на холостому ходу. Витрата в русі показує середня витрата тільки за той час, коли машина рухається. Цифри 33 ... 34 літри на 100 км абсолютно нормальні для важкої вантажівки.
Наші користувачі іноді припускаються помилки, намагаючись подивитися середня витрата на малому пробігу, або за короткий період часу. Немає сенсу дивитися середня витрата палива на 100 км, якщо машина пройшла всього 100 км, або навіть менше - ця цифра буде не зовсім достовірною. Правильним буде середня витрата за великий пробіг.
На цьому прикладі ми взяли період в три місяці. За цей час машина пройшла 14277 км. Звіт згрупований по днях. Ми бачимо, що середня витрата за різні дні відрізняється. Також вона й пробіг. Ми вже говорили, то немає сенсу звертати увагу середня витрата за 1 день. Внизу таблиці вказана підсумкова цифра - 34,05 літра на 100 км, ось вона правильна.
Витрата палива можна бачити не тільки в таблиці, але і на графіку. Графік дозволяє аналізувати загальну картину - ми бачимо поїздки, швидкість руху, заправки і зливи палива. На прикладі виділена одна поїздка. Видно, як рівень палива в баку зменшується (фіолетова лінія) і видно швидкість руху (зелена лінія). Якщо ми підведемо мишку в початок і в кінець поїздки, то побачимо, скільки палива використовувала машина на цю поїздку.
А на цьому прикладі графік витрати палива трактора під час руху до місця робіт і назад, а також під час виконання робіт. Жовтим кольором виділено час, коли трактор працював на місці. Ми бачимо, що швидкості там немає, але паливо убуває, тому що двигун працює. У такої техніки немає сенсу вважати середня витрата по кілометражу - там витрата вважається по Напрацювання.
Мы уже говорили, что расход топлива на час работы считают не только у тракторов, но и у самолётов. А знаете ли вы, сколько кг топлива потребляют за час полёта разные типы самолётов – от кукурузника до аэробуса? Расход топлива у самолётов является одним из важнейших показателей, определяющих эффективность их эксплуатации. Более низкий расход топлива у самолёта означает меньшие издержки для авиакомпаний, эксплуатирующих данный тип самолётов.
АН-2 (кукурузник) 131 кг в годину.
АН-24 860 кг в годину.
IЛ-18 2200 кг в годину.
IЛ-62 7300 кг в годину.
ЯК-40 1241 кг в годину.
ТУ-134 3000 кг в годину.
Boeing 727-200 4300 кг в годину.
Boeing 737-200 2960 кг в годину.
Boeing 777-200 6100 кг в годину.
Airbus A310 4700 кг в годину.
Airbus A380 12000 кг в годину.
АН-225 МРIЯ 15900 кг в годину.
І на закінчення ще одна цифра, що вражає уяву - європейський космічний корабель ARIAN, який виводить на орбіту два супутники масою понад 10 тонн, споживає 5300 кг палива в секунду!
Більше корисної та пізнавальної інформації про контроль палива по GPS читайте тут.