Витрата палива по GPS трекеру

Контролюємо:  витрата палива по GPS трекером

Вартість палива зростає і збільшується потреба у його строгому обліку. Зловживання з паливом були завжди, а зараз через високу вартість палива вони суттєво збільшилися. Крім зливів, можуть бути ще й недоливи на АЗС, а також ліві рейси, які також призводять до перевитрати палива.

Контроль за витрачанням палива є однією з найбільш затребуваних можливостей GPS моніторингу, крім власне контролю розташування машин. Контролювати витрата палива по GPS в моніторингу можна здійснювати різними способами. Ці методи різняться за вартістю і кінцевим результатом. Опишемо їх коротко.

Нормативний контроль палива. Найпростіший і найдешевший спосіб, але водночас і найнеточніший. Підходить абсолютно для будь-яких транспортних засобів та всіх видів палива. Не вимагає покупки датчиків палива. Потрібен лише GPS трекер. Нормативний контроль реалізується в такий спосіб. Ви вносите в налаштування трекера значення нормативної витрати палива для цього автомобіля, наприклад 12,5 літрів на 100 км. Також внести корекцію зима-літо. У цьому випадку система GPS моніторингу вважатиме взимку витрати трохи більше, ніж влітку.

Програма автоматично множитиме пробіг на середню витрату і показуватиме вам кількість витраченого палива. Як ви розумієте, точність даного методу залежить від того, наскільки точно ви вказали значення середньої витрати. Переваги цього методу, мінімальна вартість, простота та ніякого втручання у паливну систему автомобіля. Нестача – невисока точність.

Контролювати витрата палива за GPS. Реалізується за допомогою датчика витрати палива (витратоміру), який встановлюється у розрив паливної системи. Підходять для контролю витрат бензину та дизельного палива. Витратоміри мають високу точність, проте враховують лише те паливо, яке пройшло через них. Таким чином, якщо ваше завдання, уточнити витрату палива, витратоміра вам у принципі підходить.

Якщо ж ваше завдання, виявити та усунути зловживання з паливом, витратомір цього завдання не вирішить, адже він не «бачить» жодних зловживань, ні зливу, ні недоливу. До того витратомір коштує дуже дорого. Окрім цього, монтажні роботи досить складні та дорогі. Установка витратоміра є втручанням у паливну систему транспортного засобу. Загалом через це витратоміри застосовуються рідко.

Контроль рівня палива. Найпоширеніший спосіб контролю палива. Оптимальний за ціною. Має високу точність завдяки застосуванню цифрових датчиків рівня палива. Не втручається у роботу паливної системи та не впливає на неї. Дозволяє виявляти такі зловживання, як злив, недолив та купівля «липового» чека на АЗС. При установці датчика рівня палива, ви бачите рівень палива в баку в реальному часі, витрата палива за період часу, середня витрата на 100 км, на 1 мотогодин для спецтехніки, або на 1 га для сільгосптехніки, а також усі заправки та зливи палива.

Для двосторонніх машин або тракторів потрібне встановлення двох датчиків палива. Цей спосіб також застосовується для контролю рівня палива в стаціонарних цистернах, або мобільних паливозаправників.

Контроль палива через OBD. У всіх сучасних транспортних засобах на панелі приладів є роз'єм OBD. Він призначений для підключення спеціального діагностичного обладнання спеціалізованих СТО – OBD сканерів. Ці сканери дозволяють вважати коди помилок та стерти їх після усунення несправностей. На OBD роз'єм надходить інформація про роботу основних систем автомобіля, зокрема паливної. У нас є GPS трекери, які безпосередньо підключаються до OBD роз'єму, зчитують з нього інформацію та передають її разом з даними про місцезнаходження. Витрата палива по GPS буде отримано по суті від бортового комп'ютера.

Важливо відзначити, що виробники автомобілів, продавці та СТО не вітають (м'яко кажучи) підключення стороннього обладнання в OBD роз'єм, особливо на нових авто. Кодування інформації в цьому роз'ємі постійно змінюється і немає гарантій, що трекер зможе розпізнати дані про витрату палива. У будь-якому випадку цей метод контролю палива також не бачить зливів або недоливів. За вартістю можна сказати, що цей метод дорожчий за нормативний контроль, але дешевший за контроль за допомогою датчиків рівня і витрати.

На графіку витрата палива по GPS трекеру

Контроль палива через CAN-шину. Якщо OBD використовує дані з численних датчиків для діагностики несправностей, CANшину можна назвати «нервовою системою» автомобіля. За допомогою високошвидкісної CAN шини відбувається обмін інформацією між усіма електронними блоками автомобіля. Якщо OBD має спеціальний стандартний роз'єм, то CAN зазвичай такого роз'єму не має.

У нас є GPS трекери, які можуть підключатися безпосередньо до проводів CAN-шини та отримувати звідти інформацію про витрату палива. Відразу скажемо, що таке підключення не санкціоноване виробниками автомобілів та може вплинути на гарантію. Інформація в CAN-шині також кодована, її кодування часто змінюється, тому розшифровка пов'язана зі складнощами. До підключення GPS трекера до CAN шини неможливо заздалегідь сказати, чи вдасться отримати потрібні дані.

За ціною можна сказати, що CAN трекери мають найвищу вартість з усіх трекерів, натомість у разі успіху дозволять отримати дані про витрати пального без необхідності купівлі будь-яких додаткових датчиків. Контролювати можна і бензин, і дизпаливо.

Якщо ви хочете, окрім GPS стеження, мати і контроль палива, напишіть, або зателефонуйте нам, ми підберемо для вас найбільш оптимальне рішення.