Витрата палива по GPS
Контролюємо: рівень та витрата палива по GPS в моніторингу
З наших публікацій ви знаєте, як контролюється рівень і витрата палива по GPS в автомобілях, дорожньо-будівельній та сільськогосподарській техніці. Це контроль за допомогою витратомірів та датчиків рівня палива, а також контроль за допомогою підключення до CAN-шини транспортних засобів.
Різні методи контролю палива призначені на вирішення різних завдань. Наприклад, витратомір дуже точно підраховує витрату палива за період часу, але не бачить заправки та зливу палива. Датчик рівня палива бачить заправки та сливи, але не може підрахувати миттєву витрату. CAN шина бачить миттєву витрату, але не бачить сливи та недоливи палива.
Таким чином, вибираючи метод контролю, потрібно визначитися, що для вас важливо уточнити норми витрати, або виявити зловживання. Крім цього, мають значення й інші питання, наприклад, машина бензинова, або дизельна, однобакова, або двобакова.
З одного боку CAN шина є найпростішим способом отримати дані про витрату палива, так як не потрібно купувати датчики рівня палива та встановлювати їх у паливні баки. Але з іншого боку після підключення GPS трекера до CAN шини може виявитися, що ви отримали купу даних, але палива там немає. Справа в тому, що виробники автомобілів зовсім не вітають підключення до CAN шини будь-яких сторонніх пристроїв, окрім діагностичного обладнання на СТО.
Тому дані в CAN шині закодовані, кодування регулярно змінюється у різних моделях. І навіть в одній моделі різних років випуску кодування може відрізнятися настільки, що GPS трекер взагалі не побачить даних про паливо.
Враховуючи, що одним із головних завдань контролю палива є не уточнення норм витрати, а виявлення та усунення різних зловживань, гарним рішенням буде встановлення датчиків рівня палива. Таке рішення чудово підходить для однобакових та двобакових автомобілів. В результаті ви отримаєте максимальну кількість корисної інформації, а саме рівень палива в кожному баку в реальному часі, витрата палива за період часу, середня витрата на 100 км, або на 1 мотогодину, місце/час/обсяг заправок, або зливів палива.
Раніше ми розповідали, що датчики рівня палива бувають проводними та бездротовими. Другі дуже полегшують і прискорюють монтажні роботи. Фактично, маючи свого механіка та електрика, ви можете самостійно встановити GPS трекер та цифровий, бездротовий датчик палива. Зрозуміло, за умови, що перед установкою ми все запрограмуємо і перевіримо.
При самостійній установці ви заощаджуєте не тільки на вартості монтажних робіт, але і на витратах на відрядження. А надалі і на вартості обслуговування. У разі будь-якої несправності датчика ви просто знімаєте його і відправляєте нам. А назад отримуєте виправлений датчик. Це дуже зручно.
Якщо машина бензинова, то підключення до CAN шин залишається єдиним варіантом контролю палива. Датчики рівня палива, як правило, не встановлюються у бензинові баки.
Також нерідкі випадки встановлення GPS трекерів з одночасним підключенням до CAN і датчиків рівня палива. Таке рішення дозволить вам отримати максимально повну картину витрати палива. При цьому тут також можливі варіанти. Датчики рівня палива можуть підключатися до трекера контактним способом, а можуть бездротовим каналом блютуз. До CAN шини трекер також може підключатися безпосередньо, а може за допомогою безконтактного з'єднувача.
Давайте подивимося на приклад одночасного підключення до CAN шини та датчиків рівня палива.
Ми бачимо чотири цифри середньої витрати – дві від CAN шини та дві від датчика рівня палива. Що таке «загальна витрата» та «витрата в поїздках». Загальна витрата, це витрата палива і тоді, коли машина рухається і тоді, коли стоїть із увімкненим двигуном. Витрата у поїздках, це витрата лише у русі.
Така роздільна витрата не дуже цікава у вантажівках, але дуже корисна, наприклад, у будівельній техніці, яка може активно споживати палива, не рухаючись при цьому з місця. Наприклад, автокран, або екскаватор. Як бачимо, дані від CAN шини та від датчика рівня палива близькі, хоч і не повністю збігаються. Також ви можете порівняти цифру загальної витрати пального за період.
Якщо у вас стоїть завдання оснащення транспортного парку системою GPS моніторингу та контролю палива, зателефонуйте, або напишіть нам.