Витрата палива по ДУТ та CAN

Порівняльна витрата палива по ДУТ та CAN шині

Контролювати витрату палива по ДУТ та CAN шині - це один із способів підвищити достовірність даних. У наших статтях ми розповідали вам про різні можливості системи моніторингу GPS. Ви знаєте, що GPS моніторинг, це не тільки контроль розташування та руху, але й контроль витрати палива, температури вантажу та багато іншого.

У цій статті ми розповімо про порівняння даних щодо витрат палива, отриманих різними способами. Перерахуємо методи контролю палива, що застосовуються у GPS моніторингу.

Витрата палива по ДУТ та CAN шині у зведеній таблиці.

Нормативний контроль

Найпростіший метод, який не вимагає ніяких датчиків. Можна застосувати з найдешевшими трекерами. Суть методу полягає в тому, що в програму GPS моніторингу ви вводите значення середньої витрати на 100 км. При цьому можна ввести поправочні коефіцієнти в залежності від швидкості або пори року. Програма вираховує витрату палива за період часу, використовуючи це значення середньої витрати та точний пробіг за супутниковими даними.

Перевага методу в тому, що не потрібно встановлювати додаткове обладнання в паливну систему. Однак цей метод і найменш точний із решти. Нормативний контроль дозволяє бачити кількість витраченого палива за період часу, але не дозволяє бачити заправки та зливи палива. Може використовуватись на будь-яких транспортних засобах та будь-яких видах палива.

Контроль за CAN шиною

Також не вимагає жодних датчиків, проте в цьому випадку потрібен набагато дорожчий GPS трекер, що дозволяє підключення до CAN шини автомобіля. Зрозуміло, що це можливо тільки на автомобілях, що мають таку цифрову шину даних. Цей метод дозволять побачити велику кількість даних, більшість з яких вам абсолютно марна.

Наприклад, кут нахилу педалі газу, або миттєва витрата палива. З дійсно корисних даних є середня витрата на 100 км та загальна кількість витраченого палива за період часу. При цьому ви не побачите точні дані про заправки та зливи палива.

Контроль за датчиком витрати пального

Цей метод вимагає встановлення в паливну систему витратоміра. Цей пристрій з високою точністю вимірює кількість палива, що проходить через нього. Таким чином можна отримати дані про накопичувальну та середню витрату палива. Витратомір можна встановлювати в бензинові та дизельні машини, хоча на практиці він використовується лише у дизельних машинах.

Як і попередні методи, витратомір «не бачить» паливо, яке йде минаючи його. Тобто датчик витратомір не може дати дані про місце, час та обсяг заправок, або зливів палива. Витратомір має рухомі частини, а значить не є пристроєм, що не обслуговується, і схильний до зносу. Крім цього встановлення витратоміра, це втручання у паливну систему вашого автомобіля.

Контроль за датчиком рівня палива

Це найпопулярніший і популярніший метод контролю палива з усіх перерахованих. Він найоптимальніший за вартістю та точності, і найголовніше, саме цей метод вирішує ваші завдання контролю за витрачанням палива.

Тут слід пояснити можливі розбіжності, якщо ми контролюємо витрату палива по ДУТ та CAN шині. Різні методи контролю палива дають різні дані, але не всі мають значення для вас. Наприклад, миттєва витрата палива. Навіть такі дані, як середня витрата на 100 км - чи можете ви вплинути на ці дані, збільшити чи зменшити їх? Звичайно, ні! За справжніми важливими в GPS моніторингу є дані про заправки та зливи палива.

Тобто мета, коли ми контролюємо витрату палива по ДУТ та CAN шині у GPS моніторингу, це не уточнення витрати, а виявлення та усунення зловживань та різних махінацій. Все це дозволяє робити тільки контроль датчика рівня палива. Встановивши його, ви побачите рівень палива в баку в реальному часі, середня витрата на 100 км, загальна витрата за період, місце/час/обсяг заправок та зливів палива. Крім цього, контроль за датчиком рівня палива не є втручанням у паливну систему.

Порівняння точності

Іноді, в окремих випадках, наші клієнти встановлюють два методи контролю одночасно, наприклад, датчику рівня та витрати, або датчик рівня та CAN-шина. Дані про витрату палива, виміряні різними методами ніколи не збігатимуться в точності, але звичайно і великої розбіжності не повинно бути.

Подивіться приклад. На цьому автомобілі встановлено датчик рівня палива та контроль за CAN шиною. Як бачите, цифри дуже близькі. Ці дані отримані на пробігу 24 тис. км.

На закінчення скажемо, що найбільш оптимальним з точки зору точності, вартості та розв'язуваних завдань є контроль за допомогою датчиків рівня палива.