Універсальний GPS трекер

Універсальний GPS трекер. Частина 4

Четверту частину статті ми назвали Універсальний GPS трекер і продовжимо розповідати про різноманітні додаткові датчики, які розширюють можливості системи GPS моніторингу. Найчастіше застосовуються звичайно датчики палива. Це не дивно, адже витрати на пальне, це найбільша стаття витрат у будь-якому автопідприємстві. З перших трьох частин нашої статті ви вже зрозуміли, що є два методи контролю палива – контроль рівня та контроль витрати. І зрозуміли, що найоптимальніший метод, з погляду ціни та результату, це контроль рівня палива.

Однак двигун може витрачати паливо не тільки на рух. Наприклад, у бетоновозах, та авторефрижераторах паливо витрачається на роботу гідравліки та холодильної установки. А в такій техніці, як автокран, трактор, комбайн, навантажувач витрата палива по кілометражу взагалі не має сенсу, оскільки двигуни такої техніки активно споживають паливо, стоячи на місці, або рухаючись із малою швидкістю локальною територією.

Значить, тут потрібне інше рішення, і воно у нас є. Це контроль витрати палива за мотогодинами. Такий метод контролю не скасовує контроль витрати на пробігу. Ці два методи можуть працювати одночасно.

Для реалізації контролю витрати палива по мотогодин ми підключаємо до GPS трекеру датчик мотогодин, тобто датчик, який дає інформації не про час руху машини, а про час роботи її двигуна. У вантажних та легкових машинах час руху та мотогодин збігаються, а в екскаваторах, автокранах сильно різняться. Це нормально, так і має бути.

Пояснимо на прикладах.

Універсальний GPS трекер та контроль палива

 

Це звичайна вантажна машина. Ми даємо тут дві цифри середньої витрати – «В русі» та «Загальний». "В русі", це середня витрата тільки тоді, коли машина рухається. А «Загальний», це середня витрата за весь час, коли працює двигун, тобто і на холостому ходу, і в русі. Це ще не є контролем мотогодин. Ми бачимо, що дві цифри незначно відрізняються, адже до загальної витрати входить і незначна витрата на неодружених оборотах.

 

Графік витрати пального

 

Ось так загалом виглядає витрати палива вантажної машини. Фіолетова лінія, це паливо, зелена, це швидкість. Ми бачимо, що паливо витрачається (зменшується рівень) лише, коли машина рухається. Тут не потрібен датчик мотогодин.

 

 

 

Контроль рефрижератора

 

А на цьому прикладі авторефрижератор. Коли у вантажному відсіку вантаж, його холодильна установка працює постійно – коли машина їде, і коли стоїть на місці. Жовтим кольором показані часові інтервали, коли двигун працює лише на холодильну установку. У цих ділянках графіка немає швидкості, але рівень палива зменшується. Це і є витрата палива на мотогодин.

 

Контроль за мотогодинами

 

Ще один приклад – екскаватор. Він теж переважно працює на місці і майже не пересувається. Лінія витрати палива поступово рухається вниз.

 

 

Контроль палива в русі та на місці

 

На цьому прикладі ви бачите, що час роботи двигуна (мотогодин) більше часу в русі. Так і має бути, тому що холодильна установка споживає паливо і тоді, коли машина стоїть.

 

 

Універсальний GPS трекер із підключенням датчика температури

 

Ми розглянули один із корисних датчиків у системі GPS моніторингу. Ще один потрібен датчик, це датчик температури. Він використовується для дистанційного контролю температури у вантажному відсіку рефрижератора.

 

 

Вимірювання температури провідним датчиком

 

Раніше ми розповідали, що такі датчики температури бувають провідні та бездротові. Дротові мають істотно меншу вартість, не вимагають джерела живлення, але підключаються до GPS трекерів по дроту, що не завжди зручно. Бездротові датчики коштують дорожче, живляться від потужної Li батареї, якої вистачить на кілька років. Вони передають інформацію щодо блютуз.

 

Відображення дротового та бездротового термодатчиків нічим не відрізняється. На прикладах відображення роботи цифрового датчика температури у графічному та текстовому вигляді. Термодатчик визначає температуру у вантажному відсіку та передає її на трекер. GPS трекер реальному часі передає вам розташування вантажу, швидкість його руху та температуру. Такий варіант контролю температури набагато краще термологгера. Термологгер робить те ж саме, але він не передає дані в реальному часі, тому якщо температура в рейсі підвищиться, а потім знизиться, ви дізнаєтеся, що вантаж зіпсувався тільки після рейсу, коли нічого вже зробити не можна.

Сподіваємось, наші публікації цікаві для вас. Якщо ви плануєте придбання трекерів або маяків, пишіть, або дзвоніть нам.

Більше корисної інформації про різні GPS пристрої читайте тут.