Контроль палива по витратоміру

Контроль палива по витратоміру в GPS моніторингу

Контроль палива по витратоміра це альтернатива контролю за рівнем палива в баку. В GPS моніторингу контроль палива є однією з найважливіших задач, поряд з контролем місця розташування. Є кілька методів контролю палива, що розрізняються за вартістю, за способом реалізації і за кінцевим результатом. Існує два типи датчиків палива, що підключаються до GPS трекера. Це датчики витрати і датчики рівня.

Паливо можна контролювати і без датчиків, при цьому дані отримують з CAN шини автомобіля. Розглянемо різні способи контролю палива з точки зору результату і вартості.

Слід сказати, що паливо в GPS моніторингу контролюють не для того, щоб уточнити його витрата - адже на витрату ми все одно вплинути не можемо. Ми не можемо зменшити витрату палива, або збільшити його з системою GPS моніторингу, або без неї. Контроль палива нам потрібен для того, щоб виявити і усунути зловживання. Тобто для того, щоб все паливо з бака йшло тільки в двигун, а не «наліво».

Контроль палива по витратоміру проточними датчиками

Датчик витрати палива (витратомір) з високою точністю вимірює паливо, яке пройшло через нього. Контроль палива по витратоміра дає нам дані про миттєву витрату палива і витраті за період часу (накопичувальному витраті).

У дизельних двигунах частина палива скидається назад в бак (обратка). Щоб врахувати обратку, потрібно застосовувати двоканальний раходомерамі (фактично це два витратоміра в одному корпусі), або замикати обратку в подачу. Але при цьому гаряча обратка вже не надходить в паливний бак і не підігріває паливо, що важливо в холодну пору року.

На фото показані одноканальний і двоканальний витратоміри.

В даний час схеми підключення витратомірів добре відпрацьовані, але в будь-якому випадку витратомір підключається в розрив паливної системи, що є втручанням в неї. За допомогою витратоміра ми можемо уточнити норми витрати палива, побачити фактичні витрати. Але якщо реальний витрата буде більше, ми не зможемо знайти причину цього, адже датчик витрати палива не бачить зливів палива і не бачить заправок.

Регулятор потоку є обслуговуються пристроєм, він містить рухомі елементи, які схильні до зносу.

 

Ємнісний датчик рівня палива в баку

Датчик рівня палива (ДРП, або лінійка в бак) встановлюється в паливний бак і «бачить» найменші зміни рівня палива. ДРП, на відміну від витратоміра, не втручається в роботу паливної системи і ніяк не впливає на неї - це може бути важливо для гарантійних автомобілів. ДРП також дає нам дані про витрату палива за період часу, і що дуже важливо, дає дані про місце, час і обсязі всіх заправок і зливів палива.

ДРП не дає нам дані про миттєву витрату палива, але ці дані нам і не потрібні, адже вплинути на них ми не можемо ніяким чином. Набагато важливіше мати можливість побачити, де і в якій кількості зливається паливо з бака, або порівняти дані про заправках по чеках і побачити недолив. Контроль палива по витратоміра не дає можливість бачити заправки і сливи.

Таким чином, розуміючи, що саме вимірюють датчики витрати і датчики рівня, ми розуміємо, що датчик рівня крім витрати бачить і зловживання. Виявляючи й усуваючи їх, ми можемо зменшити витрати на паливо.

Слід зазначити, що, незважаючи на те, що похибка датчиків витрати і датчиків рівня приблизно однакова, проявляється вона абсолютно по-різному. Припустимо, що похибка становить 1%. Для датчика рівня можна вважати, що це 1% від обсягу бака. А для витратоміра, це 1% від кожної порції палива, яка пройшла через його камери.

Тобто похибка витратоміра накопичувальна (чим більше палива проходить через витратомір, тим більше помилка), а у датчика палива немає.

 

Вартість датчиків рівня палива набагато нижче. Крім цього, вони не обслуговуються, вони не схильні до зносу (не містять рухомих частин) і їх точність не змінюється з часом. Проте, витратомір має свої безперечні плюси. Наприклад, на роботу витратоміра абсолютно не впливають нахили корпусу автомобіля. Це дуже важливо для тракторів, екскаваторів, сільгосптехніки.

Контроль палива по CAN шині взагалі не вимагає покупки і установки датчиків палива. За ціною рішення, це самий бюджетний варіант. Дані про витрату палива беруться з CAN шини. А в CAN шину вони надходять від штатного датчика рівня палива в баку і від спрацьовування форсунок. Штатний датчик рівня палива має похибку до 15%, до того ж вона збільшується в міру зносу самого датчика.

Крім цього штатний датчик палива має «сліпі зони» вгорі і внизу паливного бака. Це датчик не є точним приладом, це скоріше покажчик, який підказує водієві, що йому пора заправитися.

Тобто ви зможете проконтролювати місце і час заправки, але не зможете проконтролювати обсяг заправки. Витрата палива в CAN шині зважає на більш високою точністю, проте ми вже говорили, що сам витрата нам звичайно цікавий, але набагато цікавіше побачити, де і скільки водій зливає палива, або не доливають на АЗС. Контроль палива по CAN шині цих даних не бачить.

У висновку можемо сказати наступне. Всі три способи контролю палива своє завдання вирішують. При цьому вони розрізняються за ціною і з технічної реалізації. В цілому можна сказати, що контроль палива по CAN шині найдешевший, підходить для бензинових і дизельних машин і дає дуже точні дані по миттєвому витраті. А контроль палива за допомогою ДУТ, дозволяє виявляти різні зловживання, навіть такі, які зовсім не бачать два інших способи контролю.

Наприклад, купівля «липового» чека на АЗС і подальша заправка недорогим, злитим паливом на трасі.

На сьогоднішній день найбільш поширений спосіб контролю палива, це установка датчика рівня палива в бак. Датчики рівня палива мають високу точність, що не змінюється з часом, прийнятну ціну. Такі датчики можуть бути і бездротовими (передають дані на GPS трекер через Bluetooth).

Графік рівня паливаДавайте подивимося на прикладах, як відображається витрата палива при установці ДУТ. Ви бачите маршрут руху (вгорі) і лінію витрати палива (внизу) за 16 днів. На графіку видно також заправки палива.

 

 

 

Фіксація на карті місця заправки

А на цьому прикладі дві поїздки і заправка між ними. На графіку видно, як паливо в баку зменшується під час поїздки і збільшується під час заправки.

Дані від датчика палива можна відобразити не тільки у вигляді графіку, але і в текстовому вигляді в звіті. Буде видно дані про початковий і кінцевий рівні паливі, кількість витраченого палива і середній витраті на 100 км. Також будуть відображені заправки і зливи палива, мотогодини і інша інформація.

Якщо ви хочете дізнатися як здійснюється контроль палива по витратоміра зателефонуйте або напишіть нам.