Потрібен GPS трекер

Потрібен GPS трекер. Частина 3.

Який Вам потрібен GPS трекер Ви легко розберетеся прочитавши три частини цієї статті. У попередній частині ми розповіли про датчики контролю палива, про те, які вони бувають. Ви вже зрозуміли, що одні з них вимірюють витрати, інші рівень палива. У цій частині статті ми розповімо, як зробити правильний вибір.

Отже, датчики витрати палива встановлюються у розрив паливної системи та вимірюють кількість палива, яке пройшло через них. Датчики рівня палива встановлюються в паливний бак та вимірюють кількість палива в баку та його зміни. Який із них вибрати?

Щоб отримати правильну відповідь, потрібно поставити правильне запитання. А навіщо вам потрібний контроль палива? Припустимо, ви встановили датчик витрати пального і тепер знаєте точну витрату на 100 км та кількість витраченого палива за період часу.

Нужен GPS трекер

Виглядає це так. Машина рухається і в міру руху збільшується кількість палива, яке витратив двигун. Знаючи кількість палива та час, система GPS моніторингу легко обчислить середню витрату. Цікаво? Так. Але що вам це дає?

Ви прийняли рішення щодо придбання системи GPS моніторингу та контролю палива, тому що у вас були обґрунтовані сумніви щодо цільового використання палива. Ви припускали, що паливо можуть зливати на трасі або не доливати на АЗС. За допомогою витратоміра ви уточнили середню витрату на 100 км, але ця цифра не відповіла на запитання – чи були сливи, чи ні.

А тепер уявімо, що ви вибрали не датчик витрати, а датчик рівня. Ось що ми бачимо.

Нужен GPS трекер на все случаи

Тепер бачимо не збільшення витрати, а зменшення рівня палива. Виявляється, тепер видно і заправлення. Чому її не було на графіку витратоміра? Тому що витратомір бачить лише те паливо, яке пройшло через нього. Чи це означає, що витратомір не бачить заправки? Так, він не бачить ні заправки, ні зливу палива.

Таким чином, встановивши витратомір, ви отримали результат, але не отримали відповіді на питання – чи зливають паливо, чи ні. Як бачимо, графік рівня палива набагато інформативніший. Ви бачите не тільки рівень палива в баку в реальному часі, але й витрати за період часу, місце/час/обсяг усіх заправок та зливів палива. А якщо машина двобакова?

GPS трекер с контролем топлива

Попередній приклад і був із двобакової машини. Давайте подивимося графіки окремо з правого та лівого баків. Бачимо, як зменшується рівень у баках і навіть бачимо перетікання з бака в бак, адже баки, це судини, що сполучаються.

Контроль топлива

Таким чином, датчик рівня дає нам ту ж інформацію, що і витратомір, і крім цього ви побачите всі заправки та зливи. Знання цього спричинить реальну економію палива.

На прикладі ви бачите, що система GPS моніторингу дає роздільні цифри середньої витрати – загальної і лише у русі. Це корисно в тих випадках, коли двигун активно споживає палива без руху, наприклад, автокрани, бетоновози, трактори і так далі.

Чи можна встановити одночасно датчик витрати і датчик рівня палива. Можна, але в цьому немає сенсу. До того ж це сильно здорожчає рішення щодо контролю палива.

Раніше ми говорили, що встановлення датчика витрати є втручанням у паливну систему, на відміну від датчика рівня палива. До того ж датчик витрати в 2-3 рази дорожчий за датчик рівня. Так само дорожчі і монтажні роботи з встановлення витратоміра.

А можна бачити в GPS моніторингу витрати пального взагалі не купуючи ні датчик витрати, ні датчик рівня палива? Можна, можливо. Потрібно підключитися до CAN-шини автомобіля та взяти дані звідти. У минулих статтях ми розповідали про цей метод контролю палива та його особливості. І, до речі, не потрібно думати, що підключення до CAN шини не є втручанням. САN шина спочатку призначена тільки для підключення спеціального діагностичного обладнання, і будь-яке інше підключення це втручання в електроніку автомобіля.

Проте в GPS моніторингу є і такий метод контролю за витрачанням палива. Давайте подивимося на приклад. У цьому автомобілі в порядку експерименту є одночасно дві системи контролю - по датчику рівня палива та по CAN шині.

Контроль по CAN шине

Як бачимо, цифри середньої та загальної витрати майже збігаються. Але CAN шина, як і витратомір, не бачить зливів палива та недоливів на АЗС. Таким чином, найбільш оптимальним рішенням для контролю палива – з точки зору вартості та результату – є придбання датчика рівня палива.

Сподіваємося, що третина статті була для вас цікавою. У наступній частині ми розповімо про інші датчики, які можна підключити до трекера GPS. Це датчики мотогодин та температури.

Слідкуйте за нашими публікаціями.

Більше корисної інформації про різні GPS пристрої читайте тут.