Лінійка в бак трактора
Лінійка в бак трактора - це установка GPS трекера і датчика рівня палива
Весна в розпалі. Лінійка в бак трактора дозволить заощадити паливо. Сільгосптехніка вже працює в полях. Якщо ви заздалегідь не подбали про встановлення GPS обладнання в ваші трактори, саме час зробити це зараз.
Є два типи GPS обладнання для сільгосптехніки. Один тип обладнання допомагає трактористу при роботі в полі, це курсоуказателя і системи паралельного водіння.
Курсоуказателя можуть розрахувати площа поля і оптимальна кількість проходів з урахуванням ширини причіпного агрегату. Трактором в цьому випадку управляє людина, а курсоуказатель показує маршрут, відхилення, пропуски і нахлести. Системи паралельного водіння ведуть трактор самостійно, керуючи їм через кермо, або через гідравліку повороту коліс.
Такі системи мають дуже високу точність і завжди працюють з виносними антенами. Без використання диференціальної поправки точність може бути до 40 см, а з діфпоправкой до 2 см. Людина, звичайно ж, не може вести важку машину в поле з такою точністю. До того ж системи паралельного водіння однаково точно працюють в туман і вночі. Ми розповідали про це в минулих публікаціях.
У цій статті ми розповімо про другий тип GPS обладнання. Його робота не видно трактористу в поле. Це система GPS моніторингу сільгосптехніки. У найпростішому випадку для тракторів і комбайнів досить GPS трекера. Він коштує недорого і з високою точністю передає дані про місцезнаходження та рух віддаленого диспетчеру.
Відстань при цьому не має ніякого значення - вся інформація передається в реальному часі по стільниковому зв'язку за допомогою мобільного інтернету (GPRS). Диспетчер, перебуваючи в іншому місті, бачить взаємне розташування всіх одиниць сільгосптехніки, швидкість руху і площа оброблених полів. Такий простий варіант оснащення сільгосптехніки тільки GPS трекера добре підходить, коли техніка здається в оренду.
На прикладах видно, які ділянки оброблені різними тракторами, або одним трактором в різний час. Історія руху зберігається 1,5 року, це зручно для аналізу і статистики роботи за минулі сезони. Також можна створити карти полів, користуючись супутниковими знімками, або даними земельного кадастру (див приклади).
Система GPS моніторингу може дати вам набагато більше інформації, якщо до GPS трекера підключати різні датчики. Зрозуміло, найпоширеніші, це датчики рівня палива. Вони встановлюються в паливні баки і можуть бути аналоговими і цифровими, дротовими і бездротовими - це ніяким чином не впливає на їх точність. Тип датчика палива вибирається виходячи з технічних особливостей вашої техніки.
Наприклад, бездротові датчики палива найкраще використовувати у випадках, коли прокладка кабелю від паливного бака в кабіну утруднена. Бездротовий датчик дуже спрощує монтаж. Такий датчик палива взагалі не має з'єднувальних проводів і харчується від внутрішньої батареї, якої вистачить на кілька років. Однак бездротовий датчик коштує дорожче проводового. Зате бездротовий датчик може працювати в парі з більш дешевими GPS трекера, що мають вбудований блютуз.
Датчики рівня палива мають гарну точністю і надійністю, сертифіковані. При підключенні до GPS трекера, ви будете бачити рівень палива в баках кожної одиниці техніки в реальному часі, витрата палива за період часу, витрата по пробігу, на 1 га, або на 1 мотогодина.
Також ви побачите місце / час і обсяг заправок і зливів палива. Це особливо важливо тому, що сільгосптехніка заправляється в поле з мобільних заправників, при цьому можливі різні зловживання. Інформація про рівень і витрачання палива надходить до вас у вигляді текстових звітів і графіків витрат палива. Звіти можуть бути по окремо обраної машині, або по групі машин за будь-який період часу.
До пропонованим нами GPS трекера можна підключати не тільки паливні датчики, але і багато інших, наприклад ідентифікатори водіїв, ідентифікатори причіпного обладнання, датчики температури, датчики заповнення бункера і багато інших. Сучасні GPS трекер мають для цього різноманітні аналогові і цифрові входи.
Давайте подивимося на датчики причіпного обладнання. Вони складаються з зчитувача, який знаходиться на тракторі і міток-ідентифікаторів, розташованих на причіпних агрегатах. При приєднанні причепа до трактора, GPS трекер передає диспетчеру інформації про те, що до трактора в такому-то місці, в такий-то час приєднаний такий-то причіпний агрегат.
Крім вищеописаного можна сформувати повідомлення про будь-які події - перетині геозон, перевищенні швидкості, відключенні харчування, втрати зв'язку, зливі палива і ін.