Контроль палива та температури

Контроль палива та температури у GPS моніторингу

Контроль палива та температури в системах GPS моніторингу, це контроль лише частини важливих параметрів, які можуть контролюватись у транспортних засобах. Деякі їх потрібні дуже рідко, інші затребувані постійно. Мабуть, паливо та температура, це два параметри, які затребувані найчастіше.
Пропоновані нами GPS трекери в залежності від моделі та ваших потреб можуть знімати інформацію з різноманітних цифрових та аналогових, дротових та бездротових датчиків, у тому числі і з CAN шини автомобіля.

Крім навігаційних параметрів, таких як місце розташування, маршрут, швидкість, GPS трекер може передавати рівень і витрата палива, адреси та обсяг заправок, обороти та температуру двигуна, температуру у вантажному відсіку РЕФ, ідентифікацію водіїв та причіпного обладнання, мотогодин двигуна та ін.
У цій статті ми розповімо про одночасний контроль палива у двосторонній машині та температуру у вантажному відсіку. У даному випадку ми використовували два цифрових провідних датчика рівня палива та бездротовий датчик температури. Такий датчик був використаний тому, що напівпричіп може від'єднуватись від тягача.

Взагалі використання дротяних, чи бездротових датчиків у кожному разі розгляд індивідуально. Якщо трекер і датчик розташовані поруч один з одним, простіше та дешеве використовувати дротове підключення. Якщо датчик знаходиться, наприклад, на напівпричепі, а GPS трекер на тягачі, простіше застосувати бездротовий датчик.

Усі сучасні бездротові датчики працюють за протоколом BLE (Bluetooth Low Energy) – блютуз із надмалим споживанням енергії. BLE та звичайний Bluetooth Classic працюють в одному частотному діапазоні, але несумісні між собою. Такі BLE датчики живляться автономно та можуть працювати кілька років без заміни батареї.
Давайте подивимося, як відображається рух машини та дані від датчиків на карті та у звіті.

Контроль палива та температури

 

На цьому прикладі ми бачимо маршрут руху та сумарний графік витрати палива по двох баках. Видно, як у міру руху зменшується рівень палива. Також видно заправки.

 

 

Роздільне відображення витрати по баках

 

 

Той самий період часу, але тепер увімкнено роздільне відображення витрати палива по баках. Видно дві лінії витрати від правого і лівого баків.

 

Зміни температури у вантажному відсіку

 

 

А на цьому прикладі графік зміни температури у вантажному відсіку. Зліва момент включення холодильника. Температура починає знижуватися і коли досягає заданого значення термостат підтримує її постійному рівні.

 

Звіт по днях

 

 

Звіт згрупований днями. За кожен день бачимо місце і час початку та кінця руху, пробіг, швидкість, витрата палива та температуру – мінімальну, максимальну та середню.

 

Статистика

Це сторінка звіту Статистика. Тут дані у текстовому вигляді. Пробіг, час у русі та час простою, кількість витраченого палива та середня витрата; середня та максимальна швидкість, кількість поїздок, стоянок та зупинок, заправки та зливи палива.

Наші трекери дозволяють одночасне підключення до 4 датчиків температури та до 4 датчиків рівня палива. Раніше ми говорили, що датчики можуть бути провідними та бездротовими. Дротові датчики коштують дешевше, але якщо прокладка проводу до трекера пов'язана зі складністю, краще застосувати бездротові. Вони не потребують зовнішнього живлення, але мають обмежений радіус дії (передача даних йде по блютуз).

Дані за рівнем та витратою палива можна отримати й іншим способом – підключившись до OBD роз'єму, або безпосередньо до CAN шини. У цих випадках не потрібно набувати датчиків палива, проте тут є свої нюанси. Не завжди можна отримати дані про паливі.

Адже OBD та CAN не призначені для підключення до GPS трекерів, оскільки мають так званий пропрієтарний протокол (неопублікований та недоступний іншим компаніям комунікаційний протокол). Тим не менш, це добрий варіант, особливо для легкових, бензинових автомобілів.
Іноді ми встановлюємо цифрові датчики палива та одночасно підключаємось до CAN шини. У цьому з'являється можливість порівняти дані.
Погляньмо на приклади.

Приклад 1

Приклад 2

Приклад 3

Як бачимо дані щодо загальної та середньої витрати за великий період майже збігаються. Це говорить про те, що можна застосовувати будь-який з методів контролю, обидва мають достатню точність.
На вантажних машинах, будівельній та сільськогосподарській техніці можна застосовувати будь-який метод контролю, а на легкових машинах підключення до OBD та CAN шині є єдиною реальною можливістю отримати дані про витрату палива, температуру двигуна та обороти.