GPS звіти

GPS звіти у моніторингу. Частина 2

У першій частині статті ми розповіли про одну з можливостей системи GPS моніторингу, яка називається Звіти. Ви дізналися, що крім відображення даних від автомобілів на картах, можна відображати їх у документах, тобто у текстових звітах, які містять інформацію у текстовому вигляді та у вигляді графіків.

У другій частині статті ми продовжимо розповідати про звіти. Йтиметься про звіти щодо витрачання палива. Це одна з найважливіших можливостей системи GPS моніторингу, що дозволяє контролювати витрати палива, а також виявляти зловживання.

Раніше ми розповідали, що система GPS моніторингу дозволяє контролювати палива різними способами, що мають різну вартість та різний результат. Тут ми покажемо вам два способи – контроль рівня палива та контроль витрати палива. Реалізується це теж по-різному. Рівень палива контролюємо за допомогою датчика рівня палива, встановленого в паливний бак. Ми застосовуємо високоточні та надійні лінійки у бак. Давайте подивимося, як на графіку відображається інформація від такої лінійки в баку.

GPS звіти

На цьому прикладі бачимо карту з маршрутом руху машини. Під картою графіка. Зелена лінія, швидкість руху, фіолетова - це паливо. Видно, як рівень у баку зменшується у міру руху. Також видно, що при меншій швидкості паливо зменшується з меншою інтенсивністю.

Контроль рівня палива дає інформацію про кількість палива в баку в реальному часі, про витрату за період часу, про середню витрату, а також місце, час та обсяг всіх заправок і зливів. Завдяки цьому саме контроль рівня дозволяє ефективно виявляти такі зловживання, як сливи або недоливи палива. Лінійки в бак мають високу точність і надійність, при цьому стоять відносно недорого і не впливають на паливну систему. Раніше ми розповідали, що лінійки в бак бувають провідні та бездротові. Вони відрізняються вартістю та особливостями монтажу. Їхня точність однакова.

У цьому ж автомобілі за бажанням клієнта ми реалізували контроль витрат палива шляхом підключення до CAN-шини. Завдяки цьому ви маєте можливість порівняти два методи контролю на одній машині.

Контролювати витрату можна не тільки, використовуючи дані з CAN-шини, але і за допомогою витратоміра. Це більш дорогий і складніший спосіб, використовується він рідко, як через дорожнечу, так і через те, що встановлення витратоміра, це втручання в паливну систему.

Контроль палива за витратоміром

Отже, подивимось на графік. CAN-шина дає дані не про рівень, а про витрату, тому на графіку лінія палива йде вгору, оскільки в міру руху витрата наростає. На графіці той самий відрізок часу, як і попередньому прикладі. Тут також видно, що витрата більш інтенсивно при більшій швидкості.

Виникає питання - чи можна не купувати і не встановлювати лінійку в бак, а обійтися підключенням до шини CAN автомобіля. Скоріш за все ні. Справа в тому, що CAN-шина є не у всіх транспортних засобах, і навіть підключившись до неї далеко не завжди можна отримати бажану інформацію, адже інформація закодована і не призначена для передачі на GPS трекер. До того ж, контроль за CAN-шиною не дозволяє вирішити основне завдання контролю палива в GPS моніторингу – виявлення та усунення зловживань. Максимум, що ви отримаєте, це точна миттєва витрата, середня витрата за період та загальна кількість витраченого палива. Ні сливи, ні недоливи на АЗС ви не побачите. Це можна побачити лише за допомогою лінійки у бак, тобто за допомогою контролю рівня, а не витрати.

Подивимося ще один приклад звіту в автомобілі, в якому реалізовані і контроль рівня і контроль витрати.

Контроль палива по CAN шині

Тут можна порівняти дані щодо середньої та загальної витрати. Як бачимо дані з лінійки в баку та з CAN-шини дуже близькі, це говорить, що обидва методи працюють добре. Але справа не в точності, а у вирішенні завдання. CAN-шина взагалі не бачить жодних зловживань. Вона бачить лише те паливо, яке пройшло через неї.

Таким чином можна зробити висновок, що система GPS моніторингу за допомогою звітів дозволяє контролювати витрати пального різними способами залежно від вашого бажання та технічних можливостей транспортного засобу.

Більше цікавої та корисної інформації щодо контролю палива у вантажних машинах можна переглянути  тут.