GPS в автобусах
GPS в автобусах міжнародних перевезень
GPS в автобусах, що виконують міжнародні пасажироперевезення, це одна з сфер застосування трекерів. Контролювати можна місце розташування та рух автобусів, а можна і витрату палива. У першому випадку достатньо встановити в автобусі компактний, сертифікований GPS трекер, а в другому додатково потрібні один, або два датчики рівня палива, залежно від кількості паливних баків.
У цій статті ми розглянемо, як працює GPS в автобусах NEOPLAN з трекером та двома датчиками рівня палива. Така комплектація дозволять відстежувати місцезнаходження автобуса в реальному часі, напрямок та швидкість руху, пробіг, тривалість та адреси стоянок та зупинок, рівень палива у кожному з двох баків, витрата палива, заправки та зливи.
Оскільки автобус виконує міжнародні рейси, ми встановили у ньому трекер із двома слотами для симкарт. Це дозволило використати українську симкарту для руху в нашій країні та міжнародну симкарту для руху в інших країнах. Це оптимізує витрати на передачу даних.
Сформуємо звіт у системі GPS моніторингу. У звіті є кілька розділів. Розглянемо деякі з них.
Статистика. Це загальна інформація за вибраний період. Ми бачимо пробіг, час у русі, загальний та середній витрата палива, максимальну швидкість, кількість поїздок, стоянок та зупинок, початковий та кінцевий рівні палива за період, кількість заправок та заправленого палива.
Поїздки. У цьому розділі ми бачимо початок і кінець поїздок за часом та адресою, тривалість поїздок за часом та кілометражем, середню та максимальну швидкість, кількість витраченого палива та середню витрату на 100 км. У цьому розділі можна зробити угруповання по днях або поїздках.
Графік витрат палива. Тут дані про витрати палива представлені у графічному вигляді. Ми бачимо лінії палива та швидкості. Також бачимо заправлення. Графіки синхронізовані із карткою. Якщо натиснути мишкою на будь-яке місце графіки, це місце відразу відобразиться на карті.
Ми вже говорили, що цей NEOPLAN має два паливні баки. На попередньому графіку показано сумарну лінію витрати палива. Якщо ж ми хочемо подивитися якийсь період часу більш детально, то переключаємося на графік, де дані про паливо показані окремо по першому та другому баках. Тобто бачимо на графіку дві лінії витрати. Так як баки об'єднані, то на графіку видно перетікання палива з бака в бак. Це може бути на поворотах або якщо автобус стоїть не горизонтально. Так як при перетіканні палива з бака в бак його загальна кількість не змінюється, сумарний графік на ці перетікання не реагує.
У цьому автобусі встановлені сертифіковані цифрові датчики рівня палива з передачею даних на трекер з проводів. Нещодавно ми почали встановлювати сучасніші бездротові датчики рівня палива. Їхня точність і надійність загалом однакові, проте відсутність проводів дає більшу вандалостійкість і пожежну безпеку. Також важливим моментом є можливість контролю палива за відключеної «маси» у разі встановлення бездротового датчика палива. Такі датчики не потребують зовнішнього живлення. Вони працюють від внутрішньої літієвої батареї, якої вистачить на кілька років.