GPS трекери для всіх

GPS трекери для всіх. Частина 1.

Перша в новому, 2022 році, стаття GPS трекери для всіх присвячена короткій історії розвитку GPS моніторингу та навігації. Тобто трекерам для мотоциклів та легкових машин, вантажних машин та автобусів, дорожньо-будівельної та сільськогосподарської техніки, катерів та яхт, літаків та вертольотів. Так, наші GPS трекери встановлені та успішно працюють на всіх перерахованих транспортних засобах. Пропоновані нами системи GPS моніторингу вирішують завдання контролю будь-яких рухомих об'єктів – від власних авто до великих транспортних парків.

З чого все почалося. Загальновідомо, що першу супутникову навігаційну систему GPS було розроблено та створено виключено для військових цілей. Можливо GPS і не планували використовувати в цивільних цілях, проте після того як у 1983 був протиповітряна оборона СРСР у районі острова Сахалін збила цивільний авіалайнер Корейських авіаліній, який влетів у повітряний простір СРСР, президент США Рональд Рейган видав указ, що надає право використовувати GPS у цивільних цілях, після запуску всіх супутників навігаційної системи.

Спочатку супутникові сигнали високої точності були доступні лише військовим. Для цивільного застосування точність навігації була штучно погіршена та становила приблизно 100 метрів. Можливість використовувати GPS для цивільних літаків, автомобілів, комбайнів була проривом і не дивно, що штучно запроваджена похибка нікого не влаштовувала. Саме в цивільному сегменті користувачів з'явилася так звана диференціальна поправка, яка збільшувала точність і зводила нанівець обмеження, запроваджені військовими.

Все змінилося під час президента Білла Клінтона. Він наказав відключити штучне погіршення точності позиціонування і опівночі 1 травня 2000 року точність ?цивільних GPS підвищилася в 5 разів, від 100 до 20 метрів.

Перші GPS трекери працювали лише "офлайн", тому що не існувало надійних каналів передачі даних. Після появи перших мереж стільникового зв'язку, трекери стали передавати інформацію через них, використовуючи СМС, оскільки мобільного інтернету не було.

20 років потому. Сьогодні це все стало історією. Сучасні GPS трекери для всіх застосувань стали мініатюрними, більшість із них вже не мають зовнішніх антен, а точність із внутрішніми антенами становить 1-5 метрів. Трекери передають дані з будь-якої точки практично в реальному часі, використовуючи мінімальний обсяг мобільного інтернету. Незважаючи на малі розміри, сучасні GPS трекери мають внутрішні акумулятори, які в залежності від завдання є або основними, або резервними джерелами живлення.

GPS трекери для всіх випадків

Єдиною серйозною перешкодою для роботи GPS як раніше, так і сьогодні є метал. Однак у нас вже є у продажу спеціальна модель трекера, розрахована на роботу під металевими поверхнями, наприклад, під капотом автомобіля.

Сучасні електронні компоненти не тільки мають дуже маленькі розміри, а й споживають дуже мало енергії. Це дозволило створити автономні GPS трекери, які можна носити з собою, або потай розміщувати в вантажі. GPS трекери навіть вбудовують у замок, яким можна закрити контейнер, і ви будете бачити місце розташування та переміщення вантажу, а також дистанційно відкривати та закривати замок. Крім цього трекери мають великий обсяг пам'яті, що дозволяє довгий час працювати поза зоною дії стільникового зв'язку, а потім швидко передавати накопичену інформацію.

Не лише GPS. Системи GPS моніторингу не обмежуються лише передачею даних про розташування рухомих об'єктів, хоча в багатьох випадках цього цілком достатньо. Пропоновані GPS трекери для всіх носіїв мають входи для різноманітних аналогових і цифрових датчиків, інформація від яких передається користувачам разом з даними про місцезнаходження.

У різних користувачів різні завдання, тому ми маємо у продажу різні моделі GPS трекерів. Наприклад, у легкових машинах немає сенсу контролювати витрати пального, а трактори і комбайни навпаки, навігація має менше значення, ніж дані про витрату палива.

Які датчики можуть підключатися до GPS трекерів. Найчастіше у нас купують датчики палива. Існують датчик витрати та датчики рівня – про це ми розповімо далі. Ще дуже потрібні датчики температури. Їх використовують для дистанційного контролю температури у вантажному відсіку РЕФ. Також є датчики мотогодин, датчик обертання, нахилу та кута повороту.

Останнім часом простежується тенденція переходу від провідних до бездротових технологій. Найбільш затребувані датчики зараз існують у двох виконаннях – у провідному та бездротовому. Відповідно, GPS трекери мають канал прийому інформації від датчиків бездротовим каналом – це різновид блютуз із надмалим споживанням енергії.

Далі буде.

Більше корисної інформації про різні GPS пристрої читайте тут.