GPS трекер та CAN шина
GPS трекер та CAN шина в моніторингу автомобіля
В даний час широко використовуються GPS трекер і CAN шина або OBD роз'єм у моніторингу, що надає власникам GPS трекерів велику кількість даних крім розташування та маршруту руху автомобіля. Ці додаткові дані можна отримати двома способами.
Перший спосіб – встановити в автомобілі відповідні датчики та підключити їх до GPS трекера. Наприклад, у вас автомобіль РЕФ, і ви хочете бачити його розташування, маршрути, швидкість, витрату палива та температуру вантажу. Для цього потрібен GPS трекер і два цифрові датчики – паливний та температурний. Це просте та надійне рішення.
Воно характеризується високою точністю одержуваних даних та невтручанням у паливну та електронну системи машини. Сучасні GPS трекери мають можливість роботи з датчиками будь-яких типів – аналоговими та цифровими, дротовими та бездротовими.
Другий спосіб – придбати GPS трекер, який підключається до CAN шини автомобіля та витягти потрібні дані з комп'ютера машини. Саме про це наша стаття.
Існує дві можливості підключення трекера до цифрової шини даних автомобіля – підключення безпосередньо до CAN шини та підключення до гнізда OBD. Багато хто плутає і не робить відмінностей у поняттях OBDII і CAN шини, а відмінності більш ніж значні. Пояснимо ці відмінності простими словами.
Термін «CAN шина» набагато більш ємний у порівнянні з OBDII. Контроль сигналів CAN шини охоплює всі параметри та всі пристрої в автомобілі. Сигнали від закриття дверей та включення кондиціонера до кута випередження запалення та витрати палива. Всі події та всі параметри в сучасному авто контролюються CAN шиною. В неї стікаються дані від великої кількості датчиків автомобіля
OBDII це набагато вужчий набір контрольованих параметрів. В основному він стосується роботи двигуна та в незначній мірі роботи підвіски та електроустаткування. Причому найпотрібніші вам параметри, що стосуються витрати палива, в OBDII заховані дуже глибоко або взагалі не представлені.
Основна причина дуже прозова - виробник автомобілів не зацікавлений у наданні власнику авто цих даних, зокрема які стосуються витрати палива.
Таким чином, OBD-II це протокол, призначений для діагностичних цілей. Виробник автомобілів передбачає, що до нього підключатимуться спеціалізовані діагностичні тестери на СТО і аж ніяк не GPS трекери.
Тим не менш, сучасні GPS трекери можна без будь-яких курсів навчання підключити до OBDII роз'єму. У трекер із діагностичного роз'єму почнуть надходити дані. Система GPS моніторингу бачить їх у такому вигляді.
Ви щось зрозуміли? Де тут витрати палива? Де обороти двигуна та температура охолоджуючої рідини? Потрібні дані можуть тут бути в зашифрованому вигляді, а можуть взагалі не бути. І не сподівайтеся, що паливо буде відображатися в літрах, а температура в градусах. Навіть якщо бажані дані є, вони є у вигляді цифрового коду, який потрібно розшифрувати.
При цьому в іншій марці машини, в іншій моделі однієї марки і навіть в одній моделі різних років випуску кодування практично гарантовано зміниться. Цю ситуацію можна описати так – виробники автомобілів працюють над тим, щоб не дати зчитувати дані чимось, крім діагностичного тестера, постійно змінюючи кодування, а виробники GPS трекерів невпинно працюють над розшифровкою цих даних.
І так без кінця ... У ряді випадків бажані дані вдається отримати з роз'єму OBD, в ряді випадків не вдається. Результат не гарантований. Роз'єм OBD знаходиться, як правило, на відстані 15-20 см від рульової колонки. Це означає, що з одного боку трекер до нього підключити легко, а з іншого боку він буде на увазі, що дуже небажано.
Другий варіант, це підключення GPS трекера безпосередньо до CAN шини. Перша перевага – і сам трекер, і підключення приховані від водія та недоступні йому. Незважаючи на те, що в CAN шині (на відміну від OBD) присутні ВСІ сигнали і можна перехоплювати практично всі параметри, потрібні вам (витрата палива, обороти, температуру двигуна) обчислити все одно не просто, так як кожен виробник кодує ці параметри по своєму , причому кодування часом спеціально змінюється від моделі до моделі.
Це робиться для того, щоб реальну об'єктивну діагностику можна було б виконати лише на фірмових СТО із використанням фірмового обладнання.
Отже, є два способи отримати дані, наприклад, про витрату палива. Перший спосіб встановити точний цифровий датчик палива та підключити його до трекера. Другий спосіб - спробувати отримати дані про паливо з комп'ютера автомобіля. Це спосіб у свою чергу ділиться на два – підключитися до OBD, або CAN шини.
Цифровий датчик рівня палива гарантовано дасть вам дані про рівень палива в баку, про витрату за період, про середню витрату. Також ви побачите місце/час/обсяг заправок та зливів палива. При цьому вам потрібно придбати сам датчик палива та заплатити за встановлення та тарування. Слід сказати, що датчик палива зазвичай встановлюють на дизельних автомобілях.
Підключення до CAN або OBD дасть вам величезну кількість в основному непотрібних для вас даних, які ще потрібно розшифрувати. При цьому там можуть бути потрібні вам, а можуть і не виявитися. Перевага такого методу – потрібен лише GPS трекер, щоправда спеціалізований та недешевий.
Є й інші переваги – витрату палива можна отримати (якщо пощастить) і на дизельному, і бензиновому автомобілі. А також інші дані, які дуже складно отримати іншим способом.
Ви прочитали цю статтю та зрозуміли, що ідеального рішення не існує. Телефонуйте, або пишіть нам, ми проконсультуємо вас та відповімо на всі запитання.